AixmiNews.gr - H Ηλεκτρονική εφημερίδα των Μεγάρων, της Νέας Περάμου και της Δυτικής Αττικής

10.12.2018

Ο καιρός μας

836ANTONIOU

Γράφει η Αναστασία Αντωνίου - Τσίγκρη

Εικαστικός - Ζωγράφος

Όταν ένα παιδί ζωγραφίζει μεταφέρει στο χαρτί του τον τρόπο με τον οποίο βλέπει, αντιλαμβάνεται και κατανοεί ή φαντάζεται τον κόσμο.
Έτσι άλλες φορές ζωγραφίζει σκηνές από την καθημερινή του ζωή, αγαπημένα του πρόσωπα και σκέψεις που τον απασχολούν ενώ πολλές φορές δημιουργεί με την φαντασία του αυθεντικούς δικούς του κόσμους, ήρωες και καταστάσεις.
Ανάλογα με τις δεξιότητες που η ηλικία και η ιδιοσυγκρασία καθορίζουν οι ζωγραφιές μπορούν να έχουν πολλές και διαφορετικές μορφές.
Όλοι οι τρόποι που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί για να ενθαρρύνει ένα παιδί να εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική είναι καλοί.
Μόνο η αδιαφορία, η έλλειψη στοργής και οι επιπλήξεις μπορούν να κάνουν κακό.
Αν αποφασίσετε να στείλετε το παιδί σας σε ένα εργαστήρι ζωγραφικής κάνετε ένα πολύ σημαντικό βήμα που αρχικά δηλώνει στο παιδί σας πως θεωρείτε τη ζωγραφική τμήμα της συνολικής του παιδείας και αυτό έχει ίσως και τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Η συνέπεια σας στην απόφαση που θα πάρετε.
Από κοινού με το παιδί σας θα είναι καθοριστικό στοιχείο για τη σοβαρότητα με την οποία εκπαιδεύεται το παιδί σας, να αντιλαμβάνεται την εικαστική παιδεία.
Όταν είμαι σε ένα μάθημα ζωγραφικής με παιδιά με ενδιαφέρει πρώτο και κύριο τα παιδιά να νιώθουν πως βρίσκονται σε ένα περιβάλλον που εμπνέει ασφάλεια, εμπιστοσύνη. Θέλω τα παιδιά να είναι χαρούμενα και να γελούν.
Νομίζω ότι σε κανένα άλλο πλαίσιο ένα παιδί δεν μπορεί να δεχτεί γνωστικά ερεθίσματα και να τα αφομοιώσει, πόσο μάλλον να εκφραστεί καλλιτεχνικά.
Με ενδιαφέρει τα παιδιά να λειτουργούν σαν ένα σύνολο μικρών ανθρώπων, να σέβονται και να αγαπούν τα παιδιά της ομάδας και φυσικά να αναπτύσσουν φιλίες.
Ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ζωγραφίζουν τα παιδιά της ίδιας ομάδας με κοινό θέμα είτε αυτό είναι κάτι που βλέπουμε μπροστά μας είτε είναι μια ζωγραφιά με αφορμή ένα θέμα φανταστικό είναι κάτι που αγαπώ και στηρίζω ιδιαίτερα όσο περισσότερο μπορώ.
Η αποδοχή των διαφορετικών τρόπων της διαφορετικής ματιάς του κάθε παιδιού από μένα οδηγεί αναπόφευκτα και στην καλλιέργεια των παιδιών όσον αφορά το κομμάτι της αποδοχής του διαφορετικού στην τέχνη μα και γενικά.
Τα μαθήματα με τα παιδιά δεν μπορούν παρά να είναι ένα παιχνίδι με τα χρώματα και χώρο δράσης την παλέτα και το χαρτί ή τον καμβά.
Αναμίξεις και μαγικές μεταμορφώσεις, τυχαία αποτελέσματα όπως της μικρής Μαριλίνας, που με τον καιρό μπορούν να επαναληφθούν σκόπιμα καθώς το βίωμα μετατρέπεται σε γνώση.
Γέλιο, εκμυστηρεύσεις για το πως περάσαμε την εβδομάδα μας, το φαγητό που φάγαμε ή τις καινούριες περιπέτειες του σουπερ ήρωα που αγαπάμε.
Όταν ένα παιδί ζωγραφίζει όλα όσα κάνει είναι σωστά.
Η ελευθερία να εκφράζει το κάθε παιδί τη φαντασία του και να μοιράζεται τις σκέψεις του, τις χαρές και τις λύπες του, τα όνειρα και τους φόβους του είναι πολύτιμη για μένα.
Όπως τα παιδιά με εμπιστεύονται έτσι και εγώ.
Αγαπήστε τις ζωγραφιές των παιδιών σας και τις ζωγραφιές όλων των παιδιών και εμπιστευτείτε τα παιδιά σας σε ανθρώπους που κατέχουν το γνωστικό τους αντικείμενο και κυρίως ανθρώπους που αγαπούν τους ανθρώπους περισσότερο από τα χρήματα.