AixmiNews.gr - H Ηλεκτρονική εφημερίδα των Μεγάρων, της Νέας Περάμου και της Δυτικής Αττικής

23.03.2017

Ο καιρός μας

789epam

Πόλος έλξης για αρκετούς συμπολίτες μας αποτέλεσε η ομιλία που διοργάνωσε την περασμένη Τετάρτη το Ε.ΠΑ.Μ. με θέμα «Εμπορικό Λιμάνι της Πάχης «ανάπτυξη» υπό καθεστώς κατοχής». Ένα θέμα επίκαιρο, αφού το τελευταίο διάστημα και μετά την δημοσιοποίηση των προτάσεων του ΣΕΒ ήρθε ξανά στο προσκήνιο.
Με αφορμή λοιπόν τις προτάσεις του ΣΕΒ αλλά και τα δημοσιεύματα τοπικού τύπου ο επικεφαλής του ΕΠΑΜ στα Μέγαρα Κ. Δέδες προλόγισε την εκδήλωση αναφέροντας πως όλα όσα ακούγονται για την έλευση της Cosco και για την εκμετάλλευση του παραλιακού μετώπου των Μεγάρων προέκυψαν μετά το ταξίδι των δημάρχων της δυτικής Αττικής στην Κίνα στο οποίο φυσικά συμμετείχε και ο δήμαρχος Μεγαρέων. Ο κ. Δέδες όμως δεν έμεινε μόνο στην επίσκεψη των δημάρχων του παραλιακού μετώπου της Αττικής στην Κίνα αλλά στάθηκε και στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί από το Ναυτικό επιμελητήριο το 2013 που χαρακτηρίζουν τα Μέγαρα ως ιδανικό μέρος για την δημιουργία εμπορικού λιμανιού. Ο κ. Δέδες ξεκαθάρισε πως όλα όσα γνωστοποίησε κατά την διάρκεια της παρέμβασης του είναι στοιχεία που «αλιεύθηκαν» από το διαδίκτυο και δεν πρόκειται για κάτι επίσημο. Παρόλα αυτά είπε πως και στην υπόθεση της ανάπτυξης της περιοχής μας, οι πολίτες βλέπουν ότι γίνονται ενέργειες για να επιτευχθεί η ανάπτυξη υπό καθεστώς κατοχής, ερωτώντας για ακόμη μια φορά «ποιος κάνει κουμάντο στον τόπο μας»;
Μιλώντας ιδιαίτερα για τα Μέγαρα ο κ. Δέδες θύμισε τους αγώνες που είχαν γίνει ενάντια στη Χούντα κόντρα σε παρόμοιες προτάσεις «ανάπτυξης» αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Ποτέ αυτός ο τόπος δεν επέτρεψε σε κανέναν κατακτητή να κάνει κουμάντο», επισημαίνοντας πως από την συζήτηση που γίνεται επιβάλλεται κυρίως να ξεκαθαριστεί ποιος ορίζει τις τύχες και το μέλλον του τόπου μας.
Έπειτα το λόγο πήρε ο υπεύθυνος ναυτιλιακής επιτροπής του ΕΠΑΜ Ναύαρχος ε.α. Αντ. Παπαντωνίου. Χρησιμοποιώντας και την ιδιότητα του νομικού ο κ. Παπαντωνίου στάθηκε ιδιαίτερα στην λέξη «κατοχή» που ακούγεται πολλές φορές από τα στελέχη του ΕΠΑΜ παραπέμποντας τους παρευρισκόμενους στην απάντηση ενός εκ των πατέρων του Συνταγματικού Δικαίου τον περασμένο αιώνα του Χρ. Σγουρίτσα που αναφέρει πως το κράτος που δεν ασκεί κυριαρχία δεν είναι κράτος και κυρίως δεν είναι πολιτεία. «Μια κυβέρνηση που είναι κυβέρνηση κατοχής, δεν έχει κανένα δικαίωμα να δημιουργεί δίκαιο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαντωνίου απαντώντας σε ερώτηση συμπολίτη για την συνταγματική αναθεώρηση, ενώ σχολίασε θέματα που αφορούν την οικονομία αλλά και την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα.

Οι προβλέψεις για την ύφεση και για το λιμάνι

Λαμβάνοντας ακολούθως το λόγο ο οικονομολόγος Σπ. Στάλιας αναφέρθηκε στις πολιτικές λιτότητας τονίζοντας πως αυτές ουσιαστικά καταστρέφουν τον ιδιωτικό τομέα. Ο κ. Στάλιας προνόησε ότι το 2017 θα υπάρξει μεγάλη ύφεση που θα είναι καταστροφική για τη χώρα, αφού ο προϋπολογισμός προβλέπει ότι ο δημόσιος τομέας έχει πλεόνασμα 2,7 κάτι που θα είναι καταστροφικό, αφού όπως εξήγησε, όταν το κράτος δαπανά τα χρήματα που δαπανώνται πηγαίνουν στον ιδιωτικό τομέα. Άρα – όπως είπε - ο ιδιωτικός τομέας θα περιπέσει σε μεγάλη φτώχεια οπότε η ύφεση θα είναι τρομακτική. Όσον αφορά το λιμάνι ο επικεφαλής του τομέα οικονομίας του ΕΠΑΜ θύμισε πως στη χώρα υπάρχουν 15 λιμάνια όπως τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως τεχνικά λιμάνια όπως σ’ αυτά συμπεριλαμβάνεται το λιμάνι του Πειραιά και της Ελευσίνας. Ο κ. Στάλιας είπε πως το εμπόριο της Ελλάδας απαιτεί στην παρούσα φάση 350.000 έως 400.000 κοντέινερς όπου τα ¾ εξ αυτών έρχονται στο λιμάνι του Πειραιά και το ¼ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γνωστοποιώντας πως το 92% των εμπορευμάτων ταξιδεύει μέσω θαλάσσης και το 8% με φορτηγά και αεροπλάνα.
Έχοντας εμπειρία από τη θητεία του προέδρου στον ΟΛΠ ο κ. Στάλιας εξήγησε τους λόγους που δημιουργήθηκε η μεγάλη προβλήτα στον Πειραιά, τονίζοντας πως αυτό έγινε για λόγους καθαρά εθνικούς και για να εισπράξει η χώρα συνάλλαγμα, με τον Πειραιά να γίνεται λιμάνι μεταφόρτωσης με δυνατότητες εξυπηρέτησης 5.000.000 κοντέινερς και τον κ. Στάλια να προβλέπει πως «μέσα στο μυαλό της Cosco δεν υπάρχει ούτε κατά διάνοια η δημιουργία νέου λιμανιού στην Αττική, λιμάνι το οποίο δεν το χρειάζεται», τονίζοντας πως όλοι όσοι λένε ότι η Cosco μπορεί να φτιάξει λιμάνι στην Πάχη λένε ψέματα.
Πρόβλεψη από έναν άνθρωπο – γνώστη της κατάστασης που όπως φαίνεται αλλάζει άρδην τα δεδομένα, δίχως όμως να εφησυχάζει τους πολίτες.